Aktualności Sprzątaj po swoim psie Góra Grosza Adopcja na odległość Jem zdrowo... Smak zdrowia Psu Braty Spotkania autorskie i warsztaty teatralne Wycieczka na stadion Legii Citizens of the future Bezpieczna energia Mamo, tato, wolę wodę! Poznaj bezpieczny Internet Olimpiada pływacka Karta rowerowa Zbieraj makulaturę – ratuj konie!” Dostrzec innych - współpraca z UNICEF Wycieczka do Polsatu Wycieczka do piekarni Pomagamy zwierzętom w schronisku Trzystasiódemka na Wielkiej Wystawie Pilkarskiej Psia Gwiazdka 2012 Karta rowerowa 2013 Bieg przez Pola 2013 Tworzymy Pegaza z Klubem Gaja 2013 Kuźnia Twórczych Pomysłów Wycieczka do Karpacza Rajd Palmiry 2014 Prawa Dziecka Psia Gwiazdka

Przedsięwzięcia

Wycieczka na stadion Legii

Projekt edukacyjny "Ja kocham Legię"

We wtorek 12 kwietnia 2011 roku wybraliśmy się z naszą klasą i 4a na stadion Legii, by uczestniczyć w projekcie "Ja kocham Legię".

Na początku niespodzianką był przejazd amerykańskim autobusem szkolnym, w który wsiedliśmy na ulicy Portofino. W autobusie czekał na nas pan Piotr, który opowiedział nam o planie wycieczki. Kiedy dojechaliśmy na miejsce, przywitała nas pani Natalia. Zdradziła nam wszystkie sekrety dotyczące stadionu. Przewodniczka wyjaśniła, że sektor o nazwie Żyleta pochodzi od reklamy żyletek, która jeszcze za czasów starego stadionu reklamowała ostrza do golenia. Opowiedziała nam też o wszystkich sektorach. Dowiedzieliśmy się, że wszystkie siedzenia są podgrzewane. Nauczyliśmy się, jak kulturalnie kibicować. Cały stadion jest w barwach klubu zielono-czerwono-białym. Na jednym z sektorów napis Legia ułożony jest z siedzeń. Kiedy skończyliśmy zwiedzanie boiska, weszliśmy do baru na spotkanie z Januszem Golem. Piłkarz dawał nam autografy na planach lekcji, które dostaliśmy jako pamiątki z pobytu na stadionie. Zrobiliśmy wywiad z piłkarzem, aby umieścić go w naszej gazetce szkolnej. Po spotkaniu z Januszem Golem poszliśmy do muzeum oglądać pamiątki Legii. W sklepiku klubu kupiliśmy upominki, aby nie zapomnieć tej wspaniałej wycieczki. W drodze powrotnej obdarowano nas breloczkami.

To była niezapomniana wyprawa, którą zawsze będę miło wspominała.

Maria Konrad klasa 4b

Dnia 12 kwietnia 2011 r. moja klasa pojechała na wycieczkę, nie jak zawsze zwykłym autobusem, ale szkolnym - amerykańskim. Pojechaliśmy obejrzeć nowy stadion Legii. Podczas drogi pan Piotr, przewodnik, rozmawiał z nami o sporcie.

Na stadion weszliśmy przez tunel. Niedaleko był pokój dla piłkarzy, szatnia, sauna i siłownia.. Następnie przywitała nas przewodniczka Natalia. Opowiedziała nam o stadionie. Jest to nowoczesny obiekt, wielofunkcyjny, całkowicie zadaszony. Posiada 31 tysięcy miejsc. Mogliśmy na nic usiąść. W rzędach miejsc, tworzących napis „Legia”, zasiadają ważne osobistości np. prezydent. Potem poszliśmy usiąść na najwyższych miejscach stadionu. Było bardzo wysoko, aż kręciło mi się w głowie. Kiedy spojrzałem na dół, na boisko to pracujący tam ludzie wyglądali jak mrówki. Okrążając górę stadionu, dowiedzieliśmy się, że jest kilka stref: dla rodzin, dla zagranicznych gości, dla zwykłych kibiców. Strefy te oddzielone są od siebie ze względów bezpieczeństwa. Dowiedzieliśmy się, jak ważne jest bezpieczeństwo na stadionie oraz jak należy się zachować. Potem zeszliśmy na dół do baru piłkarskiego. Spotkaliśmy tam piłkarza, który rozdawał nam autografy. Następnie zwiedziliśmy muzeum piłkarskie. Można było tam obejrzeć ciekawe przedmioty związane z historią klubu Legii. Później w sklepiku mogliśmy kupić sobie pamiątki. Tak zakończył się nasz pobyt na stadionie.

Podczas drogi powrotnej pan Piotr pytał, czego dowiedzieliśmy się podczas pobytu. Za prawidłową odpowiedź była nagroda - znaczek odblaskowy z symbolem Legii. Udało mi się taki zdobyć.

Według wycieczka była udana. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych informacji. Jednak najbardziej fascynujące było dla mnie samo miejsce. Stadion zrobił na mnie wielkie wrażenie, to wspaniałe miejsce. Bardzo miło dzisiaj spędziliśmy czas. Mam nadzieję, że wybierzemy się na podobną wycieczkę na Stadion Narodowy, kiedy zostanie ukończona jego budowa. Już wyobrażam sobie, jakie to będzie ekscytujące wrażenie!

Piotr Gryglewski z 4a

Dnia 12 kwietnia 2011 roku razem z klasą IVa i IVc uczestniczyliśmy w projekcie edukacyjnym „Ja kocham Legię”.

Rano o 8:10 zebraliśmy się przed szatnią. Następnie Pani Tlałka wyprowadziła nas przed szkołę. Na ulicy Portofino czekał na nas żółty, amerykański autobus szkolny ze znakami Legii na flagach przyczepionych do pojazdu. W środku były szare siedzenia w czarne kropki, a na suficie tworzywo sztuczne w kolorze białym, też w czarne kropki. Tym autobusem dojechaliśmy na stadion. Musieliśmy poczekać na przewodniczkę. Następnie weszliśmy do garażu, przez który (tymczasowo) wychodzą piłkarze na mecz i trening. Weszliśmy także na „żyletę”, czyli trybuny, nad którymi była umieszczona reklama żyletek. Tam przewodniczka opowiedziała nam o klubie, jego historii, kulturalnym kibicowaniu i warunkach zakupu biletu. Potem oprowadziła nas po najwyższych trybunach, pokazała nam miejsca dla ważnych osób i trybuny dla rodzin.

Później zeszliśmy na dół do kawiarenki. Tam spotkaliśmy Janusza Gola – piłkarza Legii. Każdy z nas dostało planie lekcji, na którym piłkarz złożył swój  autograf. Przeprowadziliśmy z nim także wywiad. Następnie poszliśmy do muzeum, w którym były na przykład: koszulki i buty dobrych piłkarzy oraz puchary zdobyte przez Legię. Na koniec poszliśmy do sklepu, w którym każdy coś kupił. Wsiedliśmy do autobusu i dojechaliśmy na ulicę Portofino. Ostatnią część drogi pokonaliśmy pieszo.

Uważam, że ta wycieczka była wspaniała.

Mateusz Hałas z 4b

Wyruszyliśmy ze szkoły o 8.10 i poszliśmy pod sklep „Mokpol”, gdzie czekał na nas amerykański autobus szkolny z puszystym dachem wewnątrz. Pojechaliśmy na stadion „Legia”.

Najpierw pokazano nam boisko i Pani opowiedziała nam o trawie na boisku, która została przywieziona z Francji i nie jest sztuczna. Wieziono tę trawę 4 dni i 4 noce na stadion Legii. Potem poszliśmy po schodach na górę i usiedliśmy na krzesełkach. Były bardzo wygodne. Pani mówiła o kulturalnym kibicowaniu. Następnie weszliśmy na górny rząd. Przy niektórych krzesełkach były specjalne stoliki na laptopy. Po obejrzeniu widoku boiska z góry i siedzeń poszliśmy do wielkiej restauracji, gdzie spotkaliśmy piłkarza Pana Janusza Gola. Dostaliśmy plan lekcji, na której podpisał się Pan Janusz Gol. Następnie poszliśmy do muzeum, gdzie było bardzo dużo pucharów. Jeden puchar miał około 40 centymetrów. Po muzeum poszliśmy do sklepu, gdzie kupiłam bransoletkę z kolorami Legii. Dużo dzieci kupiło sobie flagę. Jak weszliśmy do autobusu, rozdano nam logo Legii. Ja dostałam dwa, ponieważ odpowiedziałam na pytanie: „W którym roku powstała Legia?” Odpowiedziałam, że Legia powstała w 1916 roku.

Wycieczka do Legii była bardzo ciekawa i fajna. Chciałabym pójść tam na mecz.

Małgosia Sułek z 4b

W dniu 12 kwietnia pojechałem z klasą zwiedzać nowy stadion Legii Warszawa. Wyjazd został organizowany w ramach programu edukacyjnego pt. "Ja kocham Legię !".

O 8.30 z ul. Portofino wyruszyliśmy w stronę stadionu prawdziwym, amerykańskim, żółtym w czarne pasy, szkolnym autobusem. W busie poznaliśmy Piotrka, jednego z naszych dwóch przewodników. Po dotarciu do celu poznaliśmy drugiego przewodnika Natalię. Zwiedzanie zaczęliśmy od części stadionu o nazwie "Żyleta'' - nazwa pochodzi od umieszczonej tam reklamy żyletek. Później dowiedziałem się, że stadion ma trzy boiska i dwa korty tenisowe, poza tym odnowę biologiczną, loże dla VIP-ów i inne udogodnienia.

Po zwiedzaniu mieliśmy spotkanie z piłkarzem Legii Januszem Golem. Następnie zachwycaliśmy się eksponatami Muzeum Legii. Na koniec wycieczki wstąpiliśmy do sklepu Legii. Podczas powrotu do szkoły dostaliśmy upominkowe odblaski.

Bardzo mi się podobała ta wyprawa, a najbardziej wspominam spotkanie z Januszem Golem.